med vilja klarar man allt.

Jag skulle vilja tillängna det här inlägget till en av mina närmsta vänner, min kollega, min hat-kärlek, min tredje halva av ALI, min förebild.
Amanda Spiik.
Vilken människa!

Idag slog tanken mig, att det finns nog ingen människa som jag ser upp till så mycket som jag gör till henne, hon är min klippa,

Har aldrig mött någon som är så driven,  har sån vilja, och verkligen alltid vill prestera och göra sitt bästa som hon gör,

Det bara slog mig nu, som en blixt i trädet att om jag inte hade mött henne, så hade jag nog aldrig varit där jag är idag på alla plan i livet, det är hon som får mig att tro på mig själv, att vilja göra mitt bästa och lite till. 
Det är Amanda jag ringer när jag stöter på mina problem och har mina bekymmer, jag skulle egentligen kunna fråga vem som helst, men det är nog det att jag vill höra det från henne att jag gör rätt, att jag tar rätt beslut och gör det som hon skulle göra, 
Sen att hon alltid svarar, när som helst på dygnet, i alla tillstånd och vad hon än gör, och orkar med att jag tjatar om samma sak tre gånger, söker min bekräftelse tusen gånger om samma sak är nog bara för att det är en trygghet för mig, att kunna känna att jag vågar fråga om hjälp, jag vågar ställa dumma självklara frågor utan att det är något konstigt med det hela, 
Alltid är det något nytt jag får lära mig, och jag har aldrig varit den som har velat ställa frågor, visa att jag inte kan, helst vill jag kunna allt och aldrig behöva yttra mig, men tack vare min fina vän så har jag lärt mig att det lönar sig att vara öppen. 

Tack för att du pushar mig att vara nogrann, göra allting rätt, alltid svarar klokt på mina frågor, alltid finns där för mig, för att du är någon jag kan se upp till och framförallt för att du är en sån fin vän som i ur och skur får mig att skratta, le och se möjligheter i allt.

Att se dig lägga ner sån energi i allt du gör, gör mig inte bara orolig över din hälsa haha, 
Det motiverar mig även att jag en dag ska bli lika bra som du är. 

Jag älskar dig Amanda, och är stolt över att få vara din vän. 

Tack för mig.  






Tänk om alla arbetsplatser hade en Spiik och en Larsson, vilket ställe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0