Morsning Korsning.

Jag ha kommit på att jag nog är en stängningstjej, fast bara lite.
Det har sin charm det här med att stänga, det är liksom nästan lite mysigt att bara gå runt och dona med allt som ska göras, samtidigt som man småpratar om saker som man annars aldrig skulle göra typ,
Visst att det är lite enformigt att varje kväll göra precis samma saker, vid nästan precis samma tidpunkt, osv. Fast när man har gjort tre stängningar av sex så börjar ju kroppen ställa in sig ordentligt, och då är man ju typ som batman när man gör bingen, räknar sin waste, räknar fyrahundrafemtio ostskivor som man sedan slänger i den där papperskorgen som alltid står på samma plats och alltid kommer göra,
Gud vad jag bara är virrig nu, men ni som fattar, ni fattar, ni som inte fattar, försök inte, för ni kommer endå inte fatta.

Idag har jag alltså stängt,
Med Madds och Sanna, gick ju faktiskt riktigt bra måste jag säga, dagens bästa var att vi hade pepprat hockeyrush hela kvällen, SÅ FICK VI JU VETA ATT DOM INTE ENS SPELAR HEMMA IKVÄLL! Kanske hur bra som helst, inte för vår försäljning dock, men det gjorde ju så att vi blev klara i tid och hade lite tid över till å pyssla med lite uppfyllnad, putsa lite extra och bara vara.

Det värsta med att stänga är ju faktiskt när man kommer hem,
jag måste varva ner i typ, tre timmar innan jag kan gå och lägga mig? Och jag kommer alltid på att jag borde bada istället för att duscha, jag borde lyssna på p3 och läsa skvallertidningar, vika mina strumpor i färgordning, ah inte riktigt men typ..
Lättast är väl när man är ledig dagen efter en stängning, då behöver man inte känna någon panik att man inte sover, utan då kan man i lugn och ro somna, och sen kliva upp när man vill dagen efter.

Jag ska sluta klaga, jag älskar ju faktiskt mitt jobb, och är lyckligt lottad över att jag har ett,

På torsdag infaller min nästa lediga dag, då blir det tvätta, (okej, mormor ska tvätta) sen tror jag vi ska ut och hoppa i sängar och hälsa på Bumbi på hans stora dag, hahah, får ju självklart inte glömma att det är LÖÖÖN, så kan hända att det blir å strosa lite och titta, bara titta på lite kläder,
Nu kom jag på att jag har ett paket med sommarkläder inför Grekland att hämta ut, som har legat på posten ett tag, vilken lycka det blev!
Ska nog kanske även ta tag i att tvätta min pärla till bil, den är skitig och rostig :( Lillebebisbilen då,
Jaja, det blir en fullspäckad dag iallafall, och det gillar vi!

Nu ska jag ta och bada, läsa lite, varva ner och dricka té. fantastiska tisdag!

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter,

På återseende.
/L.



Underbara älskade sommar,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0